søndag 27. september 2009

På tide å si farvel

I dag gikk det opp for meg at dette er min siste søndag i Noreg på 7 måneder, noe som er en ganske bra følelse ettersom det har vært en typisk høstdag på vestlandet - sur vind og kaldt regn. Samtidig er det litt vemodig å skulle forlate de her hjemme, og overraskende nok var det trist å si ha det til alle på Hald. Etter avskjedsfesten på torsdagen var det på tide å slippe studentene fra sør (eller enda mer politisk korrekt; "de internasjonale") ut i et land der sånn cirka hver fjerde velger stemmer FrP - og er mer enn skeptiske til folk med en annen hudfarge (ikke kan de norsk engang!). Hadde jeg trodd på det, ville jeg nok tatt med lykkeønskninger for dem i aftenbønnen, dessverre er alt jeg kan gjøre å håpe at de treffer de flotte menneskene jeg forbinder Noreg med - mennesker med et varmt hjerte som har plass til en ny venn, og kanskje gjerne en venn som snakker et annet språk eller kommer fra en annen kultur.

Kanskje har vi alle noe å lære av Moses fra Uganda, som inviterte en han møtte på busstasjonen på besøk til Hald, og titulerte ham som "my very good friend". Jeg gleder meg til å komme til en kultur der en fremmed virkelig er en venn du ikke har blitt kjent med ennå, og ikke bare et uttrykk pappa bruker. Denne virkeligheten nærmer seg med stormskritt, og nå som klokka har tikket forbi tolv, er det tre hele dager og seks timer til vi tar turen over Atlanteren. Og neste høst håper jeg at det er jeg som inviterer med meg en "very good friend" hjem fra busstasjonen.

Her følger bilder fra avskjedsfesten. So long guys!




Camilla og Vesna


Nine og Mari



Peter fra Uganda ledet showet

"the Norwegian boys" - fra v. Eirik, Torkel, Magnus og Johnny


Miriam og Devendra holdt henholdsvis herrenes- og damenes tale


Halvparten av rom nr. 17 - meg og Beate

1 kommentar:

  1. Godt skrevet Annie!
    Du er ikke kvitt bibelcampen ennå, jeg skal gi deg bibelcamp i Lima jeg!!
    Lykke til med pakkinga, vi sees snart!

    SvarSlett